Wednesday, June 25, 2008

Currently

Ketika Cinta Bertasbih : Habiburrahman El Shirazy: Fiction

Dr Mahathir's selected Letters to World Leaders : Abdullah Ahmad : Non-Fiction
Fast Food Nation : Eric Schlosser : Non-Fiction
Tuhan Manusia : Faisal Tehrani : Fiction ke Non-fiction ek? Both kot.
Assalamualaikum and salam sejahtera,
Just to share buku-buku yang sedang saya baca. Banyak? Erm, memang habit saya baca beberapa buku dalam satu masa.. kalau bosan satu buku, baca buku lain pulak. Biasanya I mixed fiction and non-fiction sekali.. sebab bukan semua masa kita boleh digest buku-buku `berat'. Contoh lepas balik kerja atau sebelum tidur, rasanya tak mampu kot baca buku `berat'. Alamat lepas lima minit mesti dah tertidur.. :) Ada sesetengah buku tu yang sempat baca separuh je, yang separuh lagi tunggu bila ada mood untuk digest.Yup, and my preference is buku non-fiction yang sederhana, tak ringan dan taklah sangat berat.
Dan ya, saya masih belum mampu habis baca Tuhan Manusia. Saya perlukan the best state of mind bila baca buku ni supaya tak tersalah tafsir.
Dan saya juga ingat saya masih berhutang second part sinopsis untuk Dari Beirut Ke Jerusalem..harap bersabar ye.Just don't loose faith on me. Hehe.
Cheers :)

No comments: