Sunday, September 16, 2007

Ramadhan edition


Ramadhan datang lagi...

Saya merekodkan simple description bagi setiap hari dalam bulan Ramadhan kali ini yang telah berlalu..kerana saya ingin setiap hari menjadi hari yang bermakna bagi saya. Saya juga sangat suke bulan Ramadhan, dan juga mungkin kerana ini adalah Ramadhan terakhir sebelum saya meninggalkan kehidupan kampus..:)
<1> banyakkan amalan..
<2> tabah menghadapi dugaan
<3> multi tasking tahap maksimum
<4> penat tapi berbaloi :)
<5> ujian tanda sayang-Nya
Setiap hari penuh mencabar. Macam-macam aspek, dari akademik, peribadi, kerja, tanggungjawab..segalanya. Maka terbukti bulan Ramadhan adalah bulan untuk mendidik jiwa, jasmani dan spiritual..
Semoga kita semua tabah menghadapi hari yang bakal mendatang..chayok chayok!

Ujian adalah tarbiyah dari Allah
Adakah kita akan sabar, atau sebaliknya?
Kesenangan yang datang selepas kesusahan
Semuanya adalah nikmat dari Tuhan..

In other occasion, a week ago my p.s surprised me with a good news: She will be going to University of Surrey, UK to pursue her degree. Well done, sis! Congrates 30X..A bit jealous I must admit, but I believe she deserves it. And as usual, I made a (hopeless) promise..(err, more like a dream I guess) to visit her if ever I go to London. If ever la kan...
OK then, later I think Maya in Southampton will demand the same promise I gave to her years ago.
And also Hazel in Perth.
Huhu, sorry guys!
Halamak, saya memang kadang-kadang terlebih berangan! Hehe
salam Ramadhan :)

He'd been there, I have not!! Huhu tak aci tak aci.....

No comments: